Medlemsmöte ikväll, turnén startar snart och HBTQ-nätverk på agendan

Medlemsmöte ikväll om nya lönedialogerna är förberett och klart.

Har blivit en riktig fena på att göra powerpointpresentationer, men känner att jag behöver photoshop för allt jag vill göra med bilder, men får kolla upp om man kan få det på jobbdatorn. Har en artistisk sida som får komma fram lite också!

Men träff med kontaktombuden klockan 16 och sen medlemsmöte 17.15 i Länssalen. Det är där de 24 länsbolagen vanligtvis sammaträder när de har VD-råd om jag inte har fått helt fel info. Så då får man se en del av Länsförsäkringars historia också och det är ju inte fy skam för det är ju ett företag rikt på histora.

För er som missa det så startar vår fackturné imorgon där vi är ute bland våra butiker och kontor. Turnéplanen hittar du i mitt tidigare inlägg Oorganiserade får ta del av vad FTF förhandlat fram, är det rättvist? (klicka på länken för att komma till det inlägget). Ta nu chansen att träffa oss både ute i butikerna och kontoren, men glöm inte att ni kan komma till plan 10 i Amsterdamhuset både onsdag och torsdag!

Ja HBTQ-nätverk har jag nog bara nämt i twitter innan, men FTF vill skapa ett nätverk för HBTQ (Homo, Bi, Trans och Queer) för att påbörja ett arbete gällande mångfaldsfrågor inom FTF. Jag hoppas självklart att någon tar tag i att skapa ett nätverk för andra personer inom mångfaldsbegreppet också, men jag får hålla mig till det som jag kan och vet något om.

Men det handlar om att ta tillvara på arbetstrivsel, karriärsmöjligheter och löneuveckling. Och också för att se så det inte finns mobbing eller annat på arbetsplatserna för de som är HBTQ. sen så har ju RFSL visat på att HBTQ.persoenr känner ett obehag att ha kontakt med banker och försäkringsbolag och det är ju något vi måste hjälpa till att ändra syn på. Har personligen inte råkat ut för varken att arbetsgivare eller kollegor behandlat mig annorlunda för jag är homosexuell. Men det betyder ju inte att det inte finns någon här som känner att det är jobbigt att berätta eller vara öppen med det. Men nu väntar jag på att FTF ska höra av sig om hur det blir!

Jag skulle också vilja komma i kontakt med tjejer/kvinnor/flickor som identifierar sig med HBTQ för vi vill ha med er också och jag känner inga här på arbetsplatsen men jag hoppas att ni finns! Så ta gärna kontakt med mig om du jobbar inom bank och försäkring och är en HBTQ kvinna/tjej/flicka (ja alla vill ju beskrivas olika så lika bra att ta med alla titlar).

Vi ses!

Lars Dahl
Vice ordförande

About FTF-LF Stockholm

Vi är Personalklubben på Länsförsäkringar Stockholm för FTF. Vi står på våra medlemmars sida och förhandlar med arbetsgivaren gällande lokala kollektivavtal, personalärenden och i medbestämmandefrågor.

Posted on 24 maj, 2011, in Allmänt and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

