Efter snart två veckor som ordförande.

Ja nu har jag snart varit ordförande i två veckor och tänkte summera lite hur det har varit.

Bild på mig från en nyhet på vårt intranät om ny fackordförande

Mycket av det jag gjort är att planera både styrelsearbete och hur vi ska synas och bete oss på Länsförsäkringar Stockholm. Vi kommer ha en halvdag med styrelsen där vi kommer bestämma hur vi ska jobba framåt. Vi tänkte faktiskt ta oss till kontoret i Roslagen för att visa upp oss och för att vi inte bara ska vara låsta till Gärdet hela tiden. Vem vet vi kanske kommer till er andra nån gång också, ja om ni har nått bra mötesrum det vill säga 😉

Det blir en hel del möten om saker mellan himmel och jord som behövs för att vi i facket ska vara informerade om vad som händer i företaget. Det ingår ju i det medbestämmande som måste finnas på arbetsplatsen. Sen är det ju att planera in alla andra kommande möten med ledningsgrupp och bolagsstyrelse och övrigt styrelsearbete som måste ske.

Har hunnit med en arbetsmiljökommitte där man tittar på den övergripande arbetsmiljön på företaget. Det är ett ämne jag skulle kunna skriva mer om vid ett senare tillfälle för det är intressant faktiskt! Men för varmt och för kallt tror jag är en standardpunkt på dagordningen…. 🙂

Annars så är det fler mail och samtal från medlemmar som undrar saker, och det gillar ju jag. Många gratulationer i korridorerna också (ja till ordförandeskapet alltså) vilket också är kul, och bra att folk inte beklagar det i alla fall 🙂

Vidare kanske ni inte missade att jag hade planeringsdag på FTF för vad som komma skall och att kunna ha roligt i sitt fackliga uppdrag är viktigt och gör att i alla fall jag får energi!

Någon som missade att vi hade så kul att vi låg på golvet och skrattade?

Men nu ligger en nyhet på Länet om ny ordförande i personalklubben och livet går vidare. Mycket att göra framöver och mycket ska även göras för er medlemmar!

Ni får inte missat vår påsktävling! Sen får ni inte heller missa att LensWay kommer den 11:e april!!

Så nu ska jag faktiskt göra mitt ”vanliga” jobb lite också, för det har jag ju ett också!

Vi ses och hörs!

Lars Dahl
Ordförande FTFs Personalklubb i Länsförsäkringar Stockholm

About FTF-LF Stockholm

Vi är Personalklubben på Länsförsäkringar Stockholm för FTF. Vi står på våra medlemmars sida och förhandlar med arbetsgivaren gällande lokala kollektivavtal, personalärenden och i medbestämmandefrågor.

Posted on 21 mars, 2012, in Allmänt and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

