Påsktävlingen är avgjord och alla är vinnare!

Ja då var påsktävlingen avgjord och det fanns en klar vinnare för Juryn av de 6 bidrag vi fick in!

Vinnare av påsktävlingen är Ngoctu Pham!

Ngoctu Pham kommer få ett av dessa ägg!

 

Här är hennes bidrag till vad Arbetsglädje, Trygghet och Utveckling betyder för henne!

Arbetsglädje

För mig innebär arbetsglädje att ha roligt tillsammans med mina kollegor. Om vi har roligt ihop så är det roligare att jobba och humor medför oftast till kreativitet och är dessutom en bra ”medicin” mot stress och utbrändhet.

 Trygghet

För mig innebär trygghet att veta om att jag kan få stöd, hjälp och råd från någon som har bättre koll på mina rättigheter på min arbetsplats. Någon som kan vägleda mig vid problem eller som kan bistå med förhandlingshjälp om jag till exempel blir orättvist behandlad. Detta kan jag få via mitt medlemskap hos FTF.

Utveckling

Att känna utveckling på jobbet är otroligt viktigt för mig, jag vill alltid framåt och känna mig delaktig. Jag vill vara med och forma och utveckla arbetsinnehållet. Att våga ta initiativ och komma med förslag är också en utveckling i sig.

En av fördelarna med att jobba på Länsförsäkringar är att det är en stor organisation med många utvecklingsmöjligheter. Här har jag möjlighet att prova på nya saker och nya arbetsuppgifter samtidigt som jag kan vara med och påverka min utveckling och sätta upp nya mål med min chef under våra utvecklingssamtal.

På andraplats så har vi Irene Schmid som skriver:

Arbetsglädje får jag av att arbeta för en arbetsgivare där det ges möjlighet till utveckling.
Genom att kunna utvecklas och inte behöva byta arbetsgivare ger trygghet.
Att vi har ett bra, engagerat och synligt fack, som har uppnåbara ledord ger också det trygghet.

Prisernas innehåll kommer meddelas senare i veckan då också utdelning kommer ske.

Fler vinnare i tävlingen som kommer på delad 3:e plats är:
Emmelie Thomsson
Maria Lissdaniels Gates
Lina Dalevik
Patric Gripenbrink

De skrev också bra vad vår vision betyder för dem! Och alla kommer att få pris som tack för att ni ställde upp och var med! Ni kommer också bli hedersomnämda på vår systerblogg Litevassare.se

Men glad påsk till er alla och senare i veckan kommer ni få se när jag delar ut vinst till alla glada vinnare!

Vi ses och hörs!

Lars Dahl

About FTF-LF Stockholm

Vi är Personalklubben på Länsförsäkringar Stockholm för FTF. Vi står på våra medlemmars sida och förhandlar med arbetsgivaren gällande lokala kollektivavtal, personalärenden och i medbestämmandefrågor.

Posted on 2 april, 2012, in Allmänt and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 1 kommentar.

Kommentera

