Ibland så floppar det, Sommartävlingen är ett sånt exempel

Ja det är bara att inse sig själv besegrad, eller hur man nu ska se det!

Men vår sommartävling har inte fått in ett enda tävlingsbidrag, så likt Madonnas nya konsert kan vi anse att den är en flopp.

Madonnas nya konsert anses vara en flopp av många kritiker. Vår sommartävling har ingen kritiserat men inga svar talar ett lika tydligt språk.

Så därför lägger vi ner sommartävlingen och tar nya tag efter semestrarna istället. Priserna kommer vara liknande och kommer vara både för medlemmar och icke medlemmar! Men jag får vara självkritisk och tar till mig att det kanske var lite för svårt eller lite för ambitiöst med den här tävlingen!

Dock har jag lovat att publicera ett bidrag som kom utom tävlan från mig kollega Marianne Cederquist som är personalföreningsordförande på AFA-Försäkring! Hon kan ju inte vinna ett pris men jag kommer att bjuda henne på valfri dryck när vi ses torsdag kväll! Här kommer hennes bidrag:

Äntligen sommar!

Fylld av årets arbetsglädje med det vassare facket byter jag nu till baddräkt för att njuta, bada och sippa på champagne och sodavatten i min husvagn i Sandhamn.

Äntligen sommar!

Marianne Cederquist.

Men vem vet något speciellt kanske kommer innan sommarsemestern kommer! Du kommer också på vår semestersida se vilka av oss som är tillgängliga under sommaren samt nummer till ombudsmännen på kansliet.

Om ni som jag haft mycket att göra så ni kanske missat förra veckans inlägg? Då kommer de här nedan igen!

En liten skara människor pratade stress

Månadens medlem i maj är…… *Trumvirvel* Julia Hansen

Hur får vi vara med och påverka saker på arbetsplatsen?

Vi ses och hörs!

Lars Dahl

About FTF-LF Stockholm

Vi är Personalklubben på Länsförsäkringar Stockholm för FTF. Vi står på våra medlemmars sida och förhandlar med arbetsgivaren gällande lokala kollektivavtal, personalärenden och i medbestämmandefrågor.

Posted on 4 juni, 2012, in Allmänt and tagged , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

