En vecka vigd i fackets tjänst.

=

Sant

Ja en ny vecka har börjat och förutom att man kan konstatera att vädret inte kan bestämma sig för om det är höst eller sensommar eller kanske någon annan årstid, så är det att jag kommer vara fackligt förtroendevald och enbart fackligt förtroendevald denna veckan.

Men jag har inga problem med att vara i medlemmarnas tjänst och jag tycker dessutom att det är bra att företaget låter mig vara inblandad i saker, och inte bara ger information.

Förra veckan hade jag ju både förbundsmöte i FTF och vad vi diskuterade där måste jag ju också dela med mig av. Mycket saker som jag tror ni faktiskt är intresserade av att läsa om. Vidare så var jag på bolagsstyrelse och seminarie i dagarna 2, inte så mycket jag kan föra vidare därifrån, men måste ändå sammanfatta det för mig själv och kunna formulera det för min styrelse. Vi har dessutom styrelsemöte i morgon tisdag och det mötet måste ju också förberedas och sen efterarbetas.

Ja jag försöker på mitt lite subtila sätt säga att det finns mycket att göra för er medlemmar och att jag nu tar mig tiden att göra det. Är gift med jobbet helt enkelt, för likt ett äktenskap måste man underhålla alla delar för att det inte ska fallera!

Ni vet var jag finns om det är nått (eller ja kanske inte rent fysiskt men finns ju bara ett mail bort!)

Vi ses och hörs!

Lars Dahl

About FTF-LF Stockholm

Vi är Personalklubben på Länsförsäkringar Stockholm för FTF. Vi står på våra medlemmars sida och förhandlar med arbetsgivaren gällande lokala kollektivavtal, personalärenden och i medbestämmandefrågor.

Posted on 17 september, 2012, in Allmänt and tagged , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

