Hallå där Lena Wallenius!

Nu är det återigen dags att presentera en av styrelseledamöterna för er.

Denna gång är det Lena Wallenius som är vår sekreterare och den som håller ihop våra möten, tar hand om medlemslistan och ser till att kontaktombuden får listor på vilka personer de är kontaktombud för.

Men jag ställde lite frågor till Lena för att vi alla ska få veta lite mer.

Hej Lena! Hur står det till idag?

– Bara bra!

Hur länge har du jobbat inom Länsförsäkringarsfären och med vad?

– Har arbetat sedan 1990 och började då på ekonomi med leverantörsreskontra. Sen har det varit provisioner och säljavräkningar, både på ekonomi och även ett tag när provisioner låg på HR. Under en tid så jobbade jag på Livadministration men återvända till provisionshantering återigen efter något år. Har även jobbat med olika saker inom företagsmarknad och även med control på ekonomi, men nu jobbar jag med redovisning och hjälper även franchisesupporten med uppföljning och lite andra saker.

Hur länge har du suttit med i personalklubbsstyrelsen? Och vem eller vad fick dig att gå med i styrelsen?

– Jag kommer inte ihåg när jag börjad… Vi satt i vreten i alla fall så det måste vara efter 1999. Det var en av våra livsäljare som frågade mig år efter år och till slut tackade jag ja.

Varför gick du med i facket och när var det?

– Jag gick med för att jag ville ha den tryggheten och det var lite oroligt på LS då med prat om personalneddragningar, 1991

 Varför tycker du att man ska vara med i facket?

– Som sagt dels för tryggheten om det skulle uppstå någon situation där jag skulle behöva hjälp eller stöd dels att kunna försöka påverka arbetssituationen för mig och min arbetskamrater.

Tack Lena för att jag fick intervjua dig!

På ekonomi kör man ibland old school med kulram!

Ja nu har ni fått veta mer om vårt huvudskyddsombud Johan, kontaktombuds/Jämställdhetsansvariga Michael och nu vår sekreterare Lena. Vem vill ni veta mer om härnäst?

Vi ses och hörs!

Lars Dahl

About FTF-LF Stockholm

Vi är Personalklubben på Länsförsäkringar Stockholm för FTF. Vi står på våra medlemmars sida och förhandlar med arbetsgivaren gällande lokala kollektivavtal, personalärenden och i medbestämmandefrågor.

Posted on 2 oktober, 2012, in Allmänt and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

