Många förändringar på kort tid, ett nödvändigt ont?

Det finns nog ingen inom vår organisation som missat att det är mycket som händer nu inom alla områden av företaget.

Vi har ett operativt resultat som är långt ifrån bra och vi har en kostnadsmassa som måste komma ner, vilket gör att vi måste vara färre som gör mer.

Vissa saker kan man sätta plåster på, men nu måste vi snarare dra av det och låta det läka

Detta innebär också vissa förändringar inom både kundcenter, region och skador och affärsstöd måste göras. En del har ju att göra med gemensam banksupport för hela LF och att vi inom andra områden måste slimma organisationen så att vi inte gör saker som kostar onödigt mycket. Sen finns det saker som vi antagligen skulle varit tvugna att göra även om det ekonomiska läget sett bättre ut.

Jag tänker mycket på förändringen av arbetet på kundcenter där vi delar upp arbetsuppgifterna så att vissa koncentrerar sig på att försäkringssidan och vissa på Betala, Spara och Låna. Den förändringen tycker jag vi borde gjort betydligt tidigare, men nu är det ju inte jag som leder företaget utan några andra 🙂 Nu ska jag dock inte säga för mycket, för jag var faktiskt en av de första att breddas på kundcenter och jag tyckte då att det var jättekul. Sen bytte ju jag till att jobba i butik rätt så snart efter min breddning så jag levde ju aldrig i det på samma sätt, vilket kanske hade gjort att jag haft en annan bild. Men nu lyssnar ju faktiskt företaget på vad ni medarbetare tycker i frågan och det ska de ha eloge för!

Sen finns det saker som är mindre roliga att det måste genomföras men det kommer jag inte skriva mer om här. Dock kan du som är medlem i FTF läsa mer om mina tankar runt alla förändringar som sker. Det gör du genom att klicka här.

Har du några funderingar eller behöver prata med någon, ta då kontakt med någon av oss i styrelsen så ska vi lyssna och ta till oss dina synpunkter.

Vilka sitter i styrelsen då? Klicka här så får du se vilka vi är!

Vi ses och hörs

Lars Dahl

About FTF-LF Stockholm

Vi är Personalklubben på Länsförsäkringar Stockholm för FTF. Vi står på våra medlemmars sida och förhandlar med arbetsgivaren gällande lokala kollektivavtal, personalärenden och i medbestämmandefrågor.

Posted on 6 december, 2012, in Allmänt and tagged , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

