Tystnad! Arbete pågår.

arbete_pagar_jpg-208x172

Nä förresten vi ska inte vara tysta, men jag vill ändå säga något med min rubrik.

Ja nu har det varit tyst på bloggen ett tag och de pågrund av både sjukdom samt att jag den här veckan varit iväg både på fullmäktigemöte, styrelsemöte i LFP och igår var jag med våra livsäljare på en inspirationsdag. Vi hade bland annat en inspirerande talare som heter Johannes Hansen, som inte bara var snygg och väldigt trevlig utan hade mycket bra att säga. Det jag tar med mig från hans föreläsning är: Rädsla är bra, när jag är rädd växer jag.

Johannes Hansen

Johannes Hansen
Han är ung, han är snygg, han är charmig och jäkligt inspirerande att lyssna på.

Jag har inte lyckats meddela månadens medlem i januari heller vilket gör mig lite ledsen, men hen kommer snaaart att få veta. Ska skicka med internposten idag nämligen och förmå nån kollega att fota hen när hen får paketet! Måste ju utse februari snart också!

Det pågår planering inför årsmötet också och där kommer vi få en hemlig gäst till vin, mingel och maten efter mötet. Den 21 mars kl 17.30 har vi det årsmötet och det sker i Samlan och vart festligheterna blir vet vi inte än då vi har några alternativ.

Det pågår även jobb med kompetensstöd på kundcenter och där ska vi snart träffas i styrgruppen för att se hur arbetsgruppen ska se ut initialt.

Nästa vecka ska vi träffa arbetsgivaren och prata formerna kring årets löneförhandling och ni som var med på medlemsmötet vet ju vad jag kommer lägga fram. Ni andra får vänta tills efter måndag då jag inte tänkte avslöja något innan jag sagt det till arbetsgivaren.

pengar1_163142616

Hur mycket pengar det blir i årets löneförhandling vet vi inte än.

Sen har jag ju faktiskt ett linjejobb också och jag är just nu runt och pratar penningtvätt med många av er! Det tar lite tid det också och att få bra balans med både jobb och fackligt är ibland svårt. Det gör att när jag egenligen skulle vilja skriva allt jag gör för er så behöver jag ta tag i mina arbetsuppgifter istället. Men jag lovar att det snart blir bättre!

Så som ni ser så sker saker även om det ibland är lite tyst! Fast så här länge ska det inte vara tyst i fortsättningen, även om jag skulle bli sjuk!

Ni vet om att om jag inte skriver något så skriver ju andra vassa FTFare på bloggen litevassare.se

Vi ses och hörs!

Lars Dahl

About FTF-LF Stockholm

Vi är Personalklubben på Länsförsäkringar Stockholm för FTF. Vi står på våra medlemmars sida och förhandlar med arbetsgivaren gällande lokala kollektivavtal, personalärenden och i medbestämmandefrågor.

Posted on 8 februari, 2013, in Allmänt and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

