Ny på jobbet som FTFs Förbundsordförande

Följande är hämtat från Litevassare.se

ftf_Anders-Johansson01-200x300

FTFs nya förbundsordförande Anders Johansson

För ett par dagar sedan valde FTFs riksstämma mig till ordförande för FTF. Just nu är jag mest glad och omtumlad för förtroendet som jag har fått, men om jag ändå ska försöka summera några av mina tankar inför framtiden så gör jag det i positiva ordalag. Jag är stolt för att det går så bra för FTF. Vi växer. Vi har bra avtal och starka förtroendevalda som kan branschen. Under de senaste åren har FTFs samarbete med andra organisationer utvecklats och stärkts. Vi är numera helt enkelt en viktig aktör i försäkringsbranschen.

Min ambition är att bidra till att FTF fortsätter stärka sina positioner och att utvecklas. En av de viktigaste vägarna för att göra det är genom relationsbyggande. Ensam är man nämligen inte så stark. Jag vill utveckla kontakterna med andra viktiga aktörer i branschen och med beslutsfattare till exempel. Men också bygga relationerna internt, mellan förtroendevalda och med medlemmarna. I den här frågan kommer jag att återkomma, men har du redan nu något du undrar över eller vill diskutera med mig så får du gärna höra av dig! Jag nås från och med måndag på anders.johansson@ftf.se. Mejla så hör jag av mig!

Anders Johansson
Förbundsordförande FTF -Facket för försäkring och Finans.

Vi i Personalklubben på Länsförsäkringar Stockholm ser fram emot att få jobba med Anders.

För er som vill se hela nya Förbundsstyrelsen där även Lars Dahl numera ingår KLICKAR HÄR

About FTF-LF Stockholm

Vi är Personalklubben på Länsförsäkringar Stockholm för FTF. Vi står på våra medlemmars sida och förhandlar med arbetsgivaren gällande lokala kollektivavtal, personalärenden och i medbestämmandefrågor.

Posted on 3 juni, 2013, in Allmänt. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

