Hallå där Olle Nykvist!

Ja då var det dags för att presentera nästa styrelsemedlem för er!
Senaste gången var det ju Michael Karlsson som presenterades.

Denna gången är det vår sekreterare Charles Olle Nykvist som ska presenteras.

20130916-081819.jpg

Hej Olle! Vart hittar man dig om dagarna och hur länge har du jobbat här på Länsförsäkringar?

– Nu sitter jag på Företagscenter och är anställd sedan 1995 men jag har även arbetat som handläggare på kundtjänst, säljare i säljgrupp, på marknadsavdelning med bl.a. olika samarbetsavtal och mässor samt som coach inom telemarketing. Jag är också Ordförande i Konstföreningen.

Ja men då har du hunnit med en del här märker jag. Men vad gjorde du innan Länsförsäkringar?

– Jag har jobbat 8 år på SEB (på bankkontor, deklarationsavdelning samt på SEB International med Exportremburser), 3 år på Persson & Co Fondkommission som bl a Optionsmäklare, 4 år på Folksam som försäkringsombud samt har haft Enskild firma

Hur länge har du varit med i Personalklubbsstyrelsen och vad fick dig att vilja bli fackligt förtroendevald?

– Det här är första året i styrelsen men har varit med i valberedningen tidigare och bl.a. varit med och valt in dig Lars i styrelsen.

Jag ville vara engagerad i personalklubben för att jag är nyfiken på hur det egentligen fungerar. Vad och hur kan man påverka och hur man kan öka lyhördheten hos företaget för fackliga önskemål.

Varför tycker du det är viktigt med facket?

– Facket kan förhindra onödiga konflikter genom att hela tiden fånga upp medlemmarnas intressen och få gehör för dessa åsikter hos företagsledningen innan olika beslut tas.

Ja nu är vi snart klara så du kan men jag tänkte att vi skulle avsluta med att du nämner något om dig som ingen skulle kunna tro om dig.

– Jag har haft mitt eget kontor på Hägerstensåsen – Folksam Hägersten

Jag tackar Olle och hoppas att ni medlemmar fått lite mer insikt i vilka som jobbar för dina villkor på Länsförsäkringar Stockholm.

Vi ses och hörs!

Lars Dahl

About FTF-LF Stockholm

Vi är Personalklubben på Länsförsäkringar Stockholm för FTF. Vi står på våra medlemmars sida och förhandlar med arbetsgivaren gällande lokala kollektivavtal, personalärenden och i medbestämmandefrågor.

Posted on 16 september, 2013, in Allmänt and tagged , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

