Hallå där Emmelie Thomsson!

Vi fortsätter vår presentation av styrelsemedlemmar och har du missat någon kan du läsa om dem genom att klicka här

Men i denna intervju så är det Emmelie ”Emma” Thomsson som ni ska få stifta en närmare bekantskap med. Emma är kassör i personalklubben och hon sitter även med i arbetsmiljökommittén.

Emmelie Thomsson

Emmelie Thomsson

Hej Emma! Vad pysslar du med om dagarna då och hur länge har du gjort det?

– Jag är privatrådgivare i vår butik på Gärdet där jag tar hand om bland annat personalens ärenden gällande bank. Har varit anställd sen 2009 med varit lite föräldraledig också. 

Ok ja men då borde de flesta i personalen veta vem du är 🙂 Vad gjorde du innan Länsförsäkringar då? ?

– Jag började jobba när jag var 15 år och sedan dess har jag jobbat inom handels, vården, finans, så man kan nog säga att jag har testat det mesta innan jag hittade rätt

Hur länge har du varit med i Personalklubbsstyrelsen och vad fick dig att vilja bli fackligt förtroendevald?

– Det är mitt första år och det var faktiskt du Lars som fick mig att vilja bli förtroendevald. Och för att jag ska kunna hjälpa våra kollegor genom att vi får inflytande över verksamheten. 

Varför tycker du det är viktigt med facket?

– Det är viktigt att kunna vara med och påverka beslut innan de påverkar vår verklighet och det kan facket göra. 

Då ska vi bara avsluta med att du nämner något om dig som ingen skulle kunna tro om dig.

– En gång i tiden ville jag bli polis

Man kan gissa att Emma lekte mycket tjuv och polis när hon var liten, men nu kämpar hon för annan typ av rättvisa för dig som är medlem!

Vi ses och hörs!

Lars Dahl

About FTF-LF Stockholm

Vi är Personalklubben på Länsförsäkringar Stockholm för FTF. Vi står på våra medlemmars sida och förhandlar med arbetsgivaren gällande lokala kollektivavtal, personalärenden och i medbestämmandefrågor.

Posted on 1 oktober, 2013, in Allmänt and tagged , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

