Månadens medlem i oktober är *Trumvirvel*……..

Även när det är jobbiga tider och man kanske måste ta svåra beslut så behöver man få ha roligt också!

Därför tänkte vi att vi utser månadens medlem som vanligt och den här gånger är det…….

Magnus Bennysson, som blir det för att han är en så positiv kollega, som alltid ställer upp och stöttar sina kollegor där det behövs. Ja tycker vi i alla fall 🙂

Bennysson

Men vi tänkte att vi som vanligt ställer lite frågor till månadens medlem som då alltså heter Magnus.

Varför blev du medlem i facket?
– Var en inrådan från min mor att det är bra att vara med i facket. För dom kan hjälpa dig gentemot din arbetsgivare, samt se till att avtal hålls och man kan alltid vända sig till dom om man har
frågor. Dom ska förhoppningsvis alltid se till din fördel när det uppstår tvist på arbetsplatsen. Tror att jag har varit medlem sen -99.

Varför tycker du att det är viktigt att vara med i facket?
– Något som jag anser är mycket viktigt är att ha en inkomstförsäkringen inkl förlängning av antal dagar om jag skulle bli arbetslös. För mig så är det en stor skillnad att få 80 % av sin faktiska lön. Än taket på vad A-kassan erbjuder. Allt detta till ett förmånligt pris. Samt att någon för min talan när det sker ex omorganisationer inom företaget.

Hur länge har du jobbat på Länsförsäkringar?
– Jag har arbetat hos Länsförsäkringar sen 2007-10-02. Trivs än idag.

Vi tackar Magnus för att han är medlem och hoppas har får roligt med sitt pris!

Vi ses och hörs!

Lars Dahl

About FTF-LF Stockholm

Vi är Personalklubben på Länsförsäkringar Stockholm för FTF. Vi står på våra medlemmars sida och förhandlar med arbetsgivaren gällande lokala kollektivavtal, personalärenden och i medbestämmandefrågor.

Posted on 30 oktober, 2013, in Allmänt and tagged , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

