Hallå där Lena Borgman, valberedare

Lena Borgman sitter som Livassistent på Stureplanskontoret om dagarna men ibland klär Lena på sig en annan hatt och det är då som valberedare för Länsförsäkringar Stockholms personalklubb.

Lena Borgman när hon blev månadens medlem.

Lena Borgman när hon blev månadens medlem.

Hej Lena!
Vem är du då?

–  Jag är en glad tjej från Tyresö med sambo och en 9-årig son.

Hur länge har du jobbat inom Länsförsäkringar?

–  Jag har jobbat i Länsförsäkringar sedan 1999, merparten av tiden som livassistent men jag har även jobbat två år som innesäljare på Företag Liv. Innan jag kom till Länsförsäkringar var jag på SEB Trygg Liv och Trygg-Hansa, så jag har varit i branschen ända sedan 1989.

Vad tycker du är viktigt för de som ska sitta i en Personalklubbsstyrelse?

De ska framförallt vara engagerade och jobba för medlemmarnas intressen, men även ha förståelse för vad det fackliga arbetet innebär.

Du behöver lite hjälp med att få in nomineringar till Personalklubbsstyrelsen har jag hört.

– Ja, det stämmer. Det är viktigt att medlemmarna får vara med och påverka vilka som ska sitta i styrelsen, så därför tänkte jag att man kan maila mig och nominera personer man tycker skulle passa att sitta i styrelsen. Även den som själv är intresserad av att jobba fackligt tar jag gärna emot mail ifrån. Nominera personer så snart som möjlig men senast den sista december så att jag hinner intervjua potentiella nya ledamöter. Beskriv gärna också varför du tycker att personen skulle passa.  Klicka här för att nominera eller själv anmäla intresse

Du behöver dessutom nya kollegor i valberedningen, hur gör man om man är intresserad av att vara med i jobbet att hitta ny styrelse?

– Jo då tar man också kontakt med mig så tar vi ett snack. Klicka här om du är intresserad av att bli valberedare eller veta mer vad det innebär. 

Ok då ställer jag frågan som alla får som jag intervjuar. Berätta något som du inte tror vet om dig.

–          Jag är en galet engagerad supporter när min son spelar sina fotbollsmatcher och innebandymatcher.

Tack Lena för att du gör den här viktiga uppgiften så att det demokratiska fungerar!

Och ni andra, vi ses och hörs!

Lars Dahl

About FTF-LF Stockholm

Vi är Personalklubben på Länsförsäkringar Stockholm för FTF. Vi står på våra medlemmars sida och förhandlar med arbetsgivaren gällande lokala kollektivavtal, personalärenden och i medbestämmandefrågor.

Posted on 18 november, 2013, in Allmänt and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 1 kommentar.

Kommentera

